Aktuality


 

29.06.2017

Projekt FALCON

NOVÉ PŘEDVÁDĚCÍ VOZIDLO S NIŽŠÍ SPOTŘEBOU PALIVA A ÚROVNÍ EMISÍ CO2

Renault Trucks pokračuje ve výzkumu, jehož cílem je zlepšit energetickou účinnost nákladních vozidel. V rámci projektu FALCON se značka zaměřila na vývoj jízdní soupravy, která by měla díky svému inovativnímu designu naplnit  ambiciózní plán nižší spotřeby paliva a spolu s ním i nižší úrovně emisí CO2.

Nižší spotřeba je tou nejzásadnější částí vývoje vozidel Renault Trucks, která dopravcům přináší zisk. V návaznosti na projekty Optifuel Lab 1, Optifuel Lab 2 nebo nejnověji Urban Lab 2 zaměřený na distribuční vozidla, dnes Renault Trucks vyvíjí novou experimentální jízdní soupravu, jejíž cílem je nižší spotřeba paliva o 13 % v porovnání se standardní soupravou taženou vozidlem Renault Trucks T.

Projekt FALCON, Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption (Flexibilní & Aerodynamický tahač pro nižší spotřebu) řídí značka Renault Trucks ve spolupráci s dalšími partnery, kterými jsou  Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, Benomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École centrale de Lyon (LMFA) a IFSTTAR (LTE ; LESCOT). Projekt je současně financován z vládních prostředků v rámci fondu FUI Regions.

Technologický vývoj je zaměřen na návratnost investice zákazníkovi maximálně do dvou let v běžných podmínkách provozu a využití vozidla s cílem zahájení výroby ve střednědobém horizontu. Vývoj se bude soustředit na optimalizaci aerodynamiky tahače a návěsu, pneumatiky s nízkým valivým odporem, prediktivní pomocné systémy řízení přispívající k hospodárné jízdě a úspoře energie, pohonné soustavy s lepším využitím tepla dle nové generace Rankinova cyklu a na optimalizované složení maziva. Technologie – s vyjímkou Rankinova cyklu -  budou integrovány do předváděcího vozidla a testovány v reálných podmínkách od konce roku 2018.

Díky projektu Falcon, jehož konec je plánován na rok 2020, bude mít Renault Trucks k dispozici nejen nové experimentální vozidlo pro vyhodnocování inovativních technologií zaměřených na další snižování paliva u jízdních souprav, ale také se bude moci připravit na příchod budoucích evropských regulací týkající se emisí CO2 u nákladních vozidel, objemu přepravovaného nákladu, jeho rozměrů nebo pneumatik.