S vámi

Historie

Poznejte historii Renault Trucks

Poznejte historii Renault Trucks ….od roku 1894 až po současnost.

Renault Trucks navazuje na svoji výjimečnou a bohatou historii! Značka dnes nabírá rychlost na všech světových cestách…

Renault Trucks může být  právem hrdý na svoji dlouhou a bohatou historii! Film “Průkopníci od roku 1894” ukazuje jaké místo dnes značka ve světě nákladních vozidel zaujímá a jakou chce být značkou do budoucna: značkou, která odhodlaně stojí po boku svých zákazníků, chce přispívat k rozvoji dopravních řešení a chce posílit svoji image, která je v dnešní společnosti tak důležitá. Objevte historii Renault Trucks od roku 1894, kdy Marius Berliet navrhl a sestrojil jednoválcový motor a spolu s ním i první vozidlo na naftu, až po dnešní dny…100 let mimořádného dědictví…

 

1894-1909 : éra průkopníků

Histoire de Renault TrucksRoku 1894 Marius Berliet sestrojil v Lyonu první jednoválcový motor, poté své první vozidlo na naftu a roku 1906 první nákladní vozidlo.

V Billancourt, poblíž Paříže, Louis Renault, sestrojil v roce 1898 převodovku se čtyrmi převody a poté svůj první automobil. Od roku 1900 vyrábí první užitková samohybná  vozidla a roku 1906 vynalézá předchůdce dnešních autobusů pro město Paříž.

 

 

1914-1918 : první SÉRIOVÁ VÝROBA

Továrna Berliet vyrábí každý den 4Histoire de Renault Trucks0 modelů CBA, které putují na frontu u Verdunu. Díky 600 vozidlům, která přispívají k vítězství u Marny se Renault navždy zapisuje do historie.

V roce  1917 vyrábí značka s diamantem první moderní tank historie. Latil sestavuje první vozidlo 4x4, které logicky navazuje na pohon předních kol vynalezený roku 1898.

 

1919-1928 : různorodost na věky

Histoire de Renault TrucksLouis Renault a Marius Berliet, geniální průmyslníci, budují vlastní automobilovou skupinu. Berliet se rovněž podílí na výrobě tanku  Renault FT 17, který byl objednán francouzskou vládou.
V roce 1923 je Renault první značkou na trhu, která nabízí silniční tahač. Ve stejném roce jsou vozidla vybavena pohonem na dřevoplyn, objevují se první silniční tahače vybavené účinnou strojní brzdou na všechna čtyři kola. V roce 1928 je do nákladních vozidel montován první dieselový motor.

 

 

1952-1978 : etapy vývoje skupiny

Histoire de Renault TrucksV letech 1952 až 1974 se Laffly, Rochet Schneider, Camiva a Citroën Poids Lourds slučují do společnosti Berliet, která v roce 1957 vyrábí Berliet T100, největší nákladní vozidlo světa!

V roce 1955 se rodí, sloučením značek Latil, těžkých vozidel Renault a Somua, společnost Saviem, ke které se přidává v roce 1965 Richard Continental a poté Sinpar v roce 1975.

V roce 1978 dochází k fúzi mezi Berliet a Saviem, díky které se zrodil jedinečný konstruktér v oblasti nákladních vozidel Renault Véhicules Industriels, divize skupiny Renault.

 

Od roku 1983 - k prvnímu místu na světĚ

Histoire de Renault TrucksRenault Véhicules Industriels buduje silnou mezinárodní skupinu, ke které se v roce 1983 připojuje Dodge Europe a v roce 1990 legendární americká značka Mack.

Rok 1992 je rokem důležité etapy: Renault Véhicules Industriels se stávají  Renault V.I. V roce 2001 se Renault V.I. stává součástí Volvo Group. V roce 2002 je přijato celosvětové nové obchodní jméno Renault Trucks.

<P>Louis Renault a Marius Berliet, geniální průmyslníci, budují vlastní automobilovou skupinu. Berliet se rovněž podílí na výrobě tanku Renault FT 17, který byl objednán francouzskou vládou.</P>
<P>V roce 1923 je Renault první značkou na trhu, která nabízí silniční tahač. Ve stejném roce jsou vozidla vybavena pohonem na dřevoplyn, objevují se první silniční tahače vybavené účinnou strojní brzdou na všechna čtyři kola. V roce 1928 je do kamionu montován první dieselový motor. </P>