Reference


 

18.11.2019

Renault Trucks K 520 - ostrově Réunion - ST2D

Na ostrově Réunion Renault Trucks K 520 přepravuje a rozváží materiály na staveništích, často v nerovném a obtížně přístupném terénu.

  • ST2D

    ROK ZALOŽENÍ: 1998

    ČINNOST: přeprava a rozvážka stavebních materiálů

    POČET ZAMĚSTNANCŮ: 3

    VOZOVÝ PARK: 3 stavební vozidla, z toho jeden Renault Trucks K 520

Réunion, ostrov sopečného původu o rozloze 2 500 kilometrů čtverečních, se nalézá v souostroví Maskarény v Indickém oceánu zhruba 700 kilometrů východně od Madagaskaru a téměř 10 000 kilometrů od metropolitní Francie. Hornatý reliéf a lokální klimatické podmínky vytváří nerovný povrch vystavený silným rizikovým faktorům (eroze, sesuvy půdy, záplavy), ale také unikátní a výjimečné přírodní dědictví.

1,66
milliard
Tolik bude stát výstavba nové pobřežní silnice na pilonech v délce více než 12 kilometrů, prováděná firmami Bouygues, Vinci a Eiffage s cílem propojit Saint-Denis a prefekturu obce Port na severozápadě ostrova.

ROZVOJ MĚST NA POBŘEŽÍ

Při počtu 333 obyvatel na kilometr čtvereční je tento zámořský francouzský departement celkově třetím v hustotě obyvatelstva.
840 000 obyvatel koncentrovaných v pobřežních oblastech musí mít možnost se po ostrově snadno přepravovat. S cílem vyhovět těmto nárokům začala na ostrově vyrůstat staveniště. Chystá se další významný projekt stavebních firem Bouygues, Eiffage a Vinci. Jedná se o výstavbu pobřežní silnice na estakádě mezi Saint-Denis a obcí Port na severozápadě ostrova, která nahradí současnou pobřežní komunikaci ohrožovanou padajícími kameny a v důsledku toho často neprůjezdnou.

ROZVÁŽKA STAVEBNÍCH MATERIÁLŮ S RENAULT TRUCKS K

Max Damour (45 let) je majitel a řidič pracující hlavně na vybraných staveništích firmy Vinci, jakož i na dalších místních stavebních projektech. Je se svým bratrem spoluzakladatelem a spolumanažerem rodinné přepravní firmy ST2D. Od založení společnosti v roce 1998 Max přepravuje všechny typy materiálů (stavební panely, prvky bednění, rámy) pro potřeby mnoha různých stavebních projektů. „Vlastníme celkem tři stavební vozidla a máme dva řidiče: jednoho zaměstnance a mě. Vždy jsme byli věrní značce Renault Trucks,“ prohlašuje. Nejnovějším přírůstkem je Renault Trucks K 520 zakoupený v červenci 2014, který nahradil Maxův deset let starý Renault Kerax.

VÝBORNÁ MANÉVROVATELNOST MODELU K 520

„K 520 je nyní středem zájmu. Mnoho lidí na ostrově mu přezdívá ‚Transformer‘ podle filmu, ve kterém se vozidla přeměňovala na roboty, natolik je úžasný,“ vysvětluje.
Toto nové vozidlo o maximální celkovou hmotností 32 tun vybavené plošinou a jeřábem poskytuje svému řidiči důležitá vylepšení pro průchod drsným, skalnatým, hrbolatým a někdy promáčeným terénem stavenišť na Réunionu. Max vyzdvihuje zejména robustnost ocelových nárazníků a podvozku. „Model K je mnohem robustnější než naše další dvě vozidla jiných značek,“ upřesňuje. Navzdory výrazné délce o velikosti 10,5 metru je vozidlo výborně manévrovatelné. „Umožňuje pohodlný průchod obtížnými místy, neboť palivová nádrž je umístěna velmi vysoko a odpružení je výtečné. Poloměr otáčení je rovněž velmi dobrý. Model K 520 je lépe ovladatelný než jedno z našich zbývajících vozidel, přestože je o 2 metry kratší. Žádný problém nemám ani s překonáváním strmě se svažující cesty u mého domu na severu ostrova,“ dodává nadšeně.

VYLEPŠENÍ PRŮCHODNOSTI VELMI TĚŽKÝM TERÉNEM

Model K 520 vyniká rovněž svým motorem.
Motor DTI 13 velmi dobře reaguje při jízdě do svahu a poskytuje dostatek hnací síly. Při aktivaci režimu off road vozidlo dále zlepší své motorické vlastnosti zejména v těžkém bahnitém terénu.
Podle Maxe Damoura tento režim umožňuje náročnou přepravu těžkých nákladů a rovněž zamezuje prokluzu zadních kol.

2 OTÁZKY PRO…

Max Damour, řidiče Renault Trucks K, spoluzakladatele přepravní firmy ST2D.

Cítíte se na palubě vašeho Renault Trucks K v bezpečí?

Max Damour — Ano, vozidlo poskytuje silný pocit bezpečí. Jeho dobré jízdní vlastnosti mě rychle přesvědčily. Navíc nepociťuji žádný rozdíl mezi jízdou s prázdným a s naloženým vozidlem. Automatická aktivace světlometů při průjezdu tunelem nebo při soumraku přispívá k bezpečnosti a klidu za volantem.
Ovládání parkovací brzdy je navíc velmi jednoduché, brzda se odblokuje automaticky při zařazení rychlosti.

Jak hodnotíte komfort na palubě vozidla?

M. D. — Značka Renault Trucks myslela na řidiče, což je vidět na ergonomii kabiny.
Různé ovládací prvky byly seskupeny k sobě a jsou snadno dostupné.
Kabina s lehátkem je prostorná a hluboká a výhled ven je díky výšce vozidla velmi dobrý.
Motor DTI 13 o výkonu 520 k sil je velmi tichý při jízdě i při pohánění jeřábu. Řízení je tak snadnější a mnohem méně únavné. Ke komfortu při řízení přispívají rovněž otáčkový tempomat a omezovač rychlosti. Ve výsledku tak získáváte dojem jako z řízení osobního automobilu.