Reference

Renault Trucks K - Litva - Vilniaus Regiono Keliai

Stavebnictví

RENAULT TRUCKS K - LITHUANIA - VILNIAUS REGIONO KELIAI

Společnost Vilniaus regionokeliai se zabývá údržbou veřejných komunikací v oblasti Vilniusu, kde v zimním období odklízí sníh a solí vozovky, aby zajistila jejich sjízdnost a současně bezpečnost pro další vozidla, která jich využívají. Saulius Batvinksas, ředitel technického oddělení společnosti hovoří o výhodách, které nabízí Renault Trucks K, vybavený sněhovými pluhy.

VILNIAUS REGIONO KELIAI 

 

1990: rok založení.

300: počet zaměstnanců.

32: počet vozidel vybavených nástavbou pro přepravu kontejnerů, včetně 1 modelu Renault Trucks K a 8 modelů Renault Kerax.

2 000 km: celková délka vozovek, jejichž údržbu zajišťuje.

VILNIAUS REGIONO KELIAI
Proč Vaše společnost zvolila Renault Trucks K?

Saulius Batvinskas — V rámci výběrového řízení jsme uvedli naše požadavky a ukázalo se, že Renault Trucks K přesně splňuje naše očekávání. Zvládá naprosto s přehledem všechna úskalí naší činnosti a to je to, co hledáme: samozřejmě rozumná spotřeba, ale také robustnost pro překonávání teplotních rozdílů a problémů s korozí.

 

Jaké jsou jeho hlavní výhody?

S.B — Výkon jeho motoru a brzdový systém. Vozidlo má plně chráněné bubnové brzdy. Jsou velmi užitečné a velmi efektivní při naší práci v létě v lomech nebo v zimě na silnicích. Má také funkci snížené rychlosti. Ta je skutečným přínosem v zimě, kdy solíme, protože takový provoz neumožňuje jízdu při vysoké rychlosti.

5%

Úspora paliva, které dosahuje Renault Trucks K ve srovnání s ostatními vozidly ve flotile.

Je spotřeba paliva Renault Trucks K výhodou?

S.B — Naše vozidla mají obvykle vysokou spotřebu kvůli velkým nákladům, které přepravujeme. Renault Trucks K má spotřebu o 5 % nižší než naše ostatní modely. Jeho nádrž má objem 350 litrů, což nám umožní ujet přibližně 500 až 600 kilometrů.

VILNIAUS REGIONO KELIAI

S Renault Trucks K jsme neměli žádný problém.

Saulius Batvinskas
V jakých podmínkách jsou Vaše vozidla provozována?

S.B — To bylo uvedeno v našich technických požadavcích: vozidla musí být schopna pracovat při teplotách od –40 °C do +40 °C. Letos v zimě, i přes nízké teploty, pod –30 °C, neměla naše vozidla Renault Trucks problém nastartovat. K dalším výhodám, které Renault Trucks K nabízí, patří jeho ocelový nárazník a skutečnost, že všechny důležité komponenty jsou dobře chráněny.

 

 

Co nejvíce usnadňuje práci řidičům?

S.B — Tvar zpětných zrcátek poskytuje velmi široký výhled a boční zrcátka jsou dobře chráněná před sněhem a znečištěním. Kola pod vozidlem nerozstřikují vodu do stran. Co se týče pohodlí, tak v Renault Trucks mysleli opravdu na všechno. Výška a zadní část vyhřívaných sedadel jsou nastavitelné. Naši řidiči také velmi oceňují šířku kabiny. To je velmi výhodné zejména v případě, že vezou bednu s nářadím pro svou práci.

 

NÁZOR
RENAULT TRUCKS K - LITHUANIA - VILNIAUS REGIONO KELIAI

Ricardas Kasperavicius, řidič modelu Renault Trucks K.

Práce 36letého Ricardase Kasperaviciuse závisí do značné míry na počasí. Odklízení sněhu nebo solení, práce v noci nebo v dopravní špičce.

Pan Kasperavicius pracuje na jedné z hlavních silnic, vedoucích z Trakai, malé historické vesničky, do Vilniusu vzdáleného 30 km. Do společnosti nastoupil před 15 lety a prohlašuje: „Je skutečně radost řídit Renault Trucks K, všechno je tak klidné a bez vibrací. Letos v zimě teploty v Litvě výrazně klesly a hustě sněžilo.“ Co se týče Ricardase, Renault Trucks K se dokonale hodí pro úsek silnice, o který se stará.

„Můžete naložit více než 11 tun soli nebo písku, více než jiná nákladní vozidla,“ vysvětluje. Nižší spotřeba paliva je další z klíčových výhod Renault Trucks K. Bez znalosti přesných čísel Ricardas často vidí vozidla, která se vracejí ze své mise s nádrží z poloviny prázdnou. Vozidlo je zvláště vhodné pro provoz v městském prostředí, kdy může být totiž vybaven dvěma sněhovými pluhy.

„Umožňují nám pracovat efektivněji a rychleji. Pro práci, kterou nyní mohu dělat sám, bylo dříve zapotřebí dvou vozidel,“ zdůrazňuje Ricardas. Ale rychlost musí být doprovázena bezpečností, zvláště v nepříznivých povětrnostních podmínkách. Řidič musí dávat velký pozor při používání předního i postranního pluhu. Některé věci musí dělat téměř současně: sledovat silnici, kontrolovat, jestli je sníh efektivně odklízen, a kontrolovat solení. To vyžaduje velkou dávku soustředění. „Musíte být velmi opatrní; všechno sledujete pohledem do zpětného zrcátka,“ vysvětluje řidič. Protože Trakai je zemědělská a zalesněná oblast, Ricardas někdy překonává velmi náročný terén, ve kterém může uvíznout. Uzávěrka diferenciálu je velmi užitečná.

„Když musíme jet v polích, zadní kola začnou prokluzovat. Ale zámek to ulehčuje. Pomocí tohoto systému je možné hnací nápravu ovládat tak, aby se vozidlo pohybovalo dopředu mnohem snadněji,“ vysvětluje řidič.