Vítejte v Renault Trucks
Tisková zpráva
Renault Trucks T obhájil 4hvězdičkové hodnocení bezpečnosti a získal označení CitySafe
1. Říjen 2025

Euro NCAP, evropský program hodnocení bezpečnosti vozidel, který od roku 2024 zahrnuje i těžká nákladní vozidla, zveřejnil nejnovější výsledky. Renault Trucks T potvrzuje svou vysokou úroveň bezpečnosti: udržuje si 4hvězdičkové hodnocení s celkovým vylepšeným skóre 76 %. Model navíc získal označení CitySafe, které oceňuje vozidla nejlépe vybavená pro městský provoz a ochranu zranitelných účastníků silničního provozu.
Vyšší celkové skóre a označení CitySafe
Letos dosáhl Renault Trucks T skvělého výsledku: 4 hvězdičky s celkovým skóre 76 % (o 2 body více), které je rozděleno následovně:
- Bezpečná jízda: 72%
- Předcházení kolizím: 76%
- Systémy po nehodě: 80%
Ve své zprávě pro rok 2025 vyzdvihl Euro NCAP „vysoce kvalitní pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS)“ modelu Renault Trucks T. Nezávislá organizace ocenila také integraci aktivní funkce pro prevenci bočních kolizí, „která dále posílila 4hvězdičkové hodnocení a přinesla označení CitySafe, čímž činí Renault Trucks T skvělou volbou jak pro dálnice, tak pro městské prostředí.“ Toto uznání obzvlášť potvrzuje účinnost systému automatického nouzového brzdění a funkcí detekce zranitelných účastníků provozu, které byly letos rozšířeny o funkci aktivního odbočovacího asistenta AEB Turn. Tento systém detekuje cyklisty při odbočování doprava a v případě rizika kolize automaticky aktivuje brzdy.
Euro NCAP: zvyšování bezpečnosti na cestách
Od roku 1997 zvyšuje Euro NCAP standardy bezpečnosti u osobních vozidel. Rozšířením svých testů i na těžká nákladní vozidla nyní organizace motivuje celý sektor k zavádění ještě pokročilejších bezpečnostních technologií. Renault Trucks tento přístup plně podporuje, protože přináší výhody jak řidičům, tak všem účastníkům silničního provozu.
Hodnocení bezpečnosti Euro NCAP je založeno na systému hodnocení od 1 do 5 hvězdiček a zahrnuje tři klíčové oblasti:
- Bezpečná jízda: hodnocení systémů sledování řidiče, přímého a nepřímého výhledu z kabiny a asistenčních systémů řidiče.
- Předcházení kolizím: hodnocení výstrah před čelními střety s vozidly, chodci a cyklisty, při změně jízdních pruhů a manévrů při nízkých rychlostech.
- Systémy po nehodě: dostupnost informací pro vyproštění a přístupnost do vozidla pro záchranné složky.